La crisi actual ha afectat des del principi en el comportament dels consumidors, que ha anat evolucionant a mesura que la situació avançava. En unes circumstàncies tan complexes, com sempre els anunciants han hagut d’esprémer els seus cervells per enviar missatges encertats i ben acollits pel públic. Tot això, tenint en compte la delicadesa de la situació i la necessitat de crear campanyes que, més que vendre, comuniquessin un missatge. Una vegada ens trobem en una situació més evolucionada, què esperem ara de les marques?
Durant els primers mesos, la majoria de les marques han volgut transmetre missatges de suport sense oblidar les peculiaritats i trets diferencials de la mateixa marca.
Així, a mesura que s’ha desenvolupat la situació, els creadors de continguts s’han esforçat per llegir les necessitats del seu target i prendre decisions en conseqüència. De la mateixa manera que durant l’inici de la crisi els consumidors valoraven positivament les empreses que enfocaven els seus esforços en produir béns essencials, amb l’avenç de la situació han sorgit comportaments molt diferents.
Una vegada tenim la sensació general d’haver passat la pitjor part de la pandèmia, l’audiència espera el suport de les marques des de la practicitat i la normalitat. És important considerar aquest salt com una necessitat, deixant de banda la recursos enfocats només al Covid-19 per focalitzar l’atenció en la recuperació social i econòmica.
El que és cert és que aquesta aturada generalitzada ha suposat un trasbals de cara a la liquiditat de moltes marques, però també una oportunitat per regenerar la reputació de les mateixes en prendre iniciatives adequades en una situació tan incerta.
En aquesta tessitura és molt important no “desconnectar”, estar atents i actuar de forma àgil en funció del que el client requereix de nosaltres en cada moment. Tot això, sense deixar de banda l’essència i genuïnitat de la nostra marca.
D’altra banda, un fenomen curiós que ha anat de la mà del confinament és l’interès dels consumidors per altres marques que no són les habituals. La quantitat d’hores a casa ha permès a moltes persones l’opció d’explorar la xarxa i descobrir noves empreses que desconeixien. De fet, molts d’aquests consumidors que s’han tirat a la piscina confiant en noves companyies asseguren continuar fent-ho en un futur.
En definitiva, podríem englobar les principals expectatives del consumidor en la necessitat d’un valor útil, la de comprensió i empatia i la de la practicitat.
Tampoc podem oblidar el valor afegit que estan adquirint els comerços locals. Aquest ha estat propiciat per la solidaritat envers els petits empresaris I les seves dificultats. Alhora també, per la certa reticència que s’ha generat de cara als productes que venen “de més lluny”. Això s’explica pel sentiment general de temor en referència al desabastiment de productes essencials, que ha fet que molts consumidors apostin pels negocis més propers, els quals els aporten més confiança en aquest sentit.
Com podeu veure, molts són els factors que han afectat (i continuaran fent-ho) al valor de la nostra marca i a l’experiència dels consumidors. Sabent què esperem ara de les marques, des de Media Needs us animem a no abaixar la guàrdia i estar atents dels moviments i peculiaritats de la situació. Recorda que, si necessites impulsar el teu negoci, donar-li un nou enfocament o simplement esprémer-lo, nosaltres podem ajudar-te i guiar-te!