fbpx

Com en qualsevol situació de crisi mundial, la ciència i la investigació juguen un paper clau a l’hora de trobar solucions i extreure conclusions per a fer-li front. En especial, en aquesta tessitura de col·lapse sanitari. Necessitem més que mai explotar la tecnologia per optimitzar els recursos dels que disposem en aquesta batalla a contrarrellotge. Ara és el moment d’explorar les noves eines que ajuden a la lluita contra el CoVid-19.

En aquest blog repassarem algunes d’aquestes eines, que han servit en molts casos per guanyar temps alhora que se’n comprovava la seva l’efectivitat.
  1. Els sistemes de navegació GPS. Alguns països com Corea del Sud han anunciat que empraran aplicacions amb GPS per tal de mantenir un control ubicacional de les persones infectades. D’aquesta manera, quan algú que estigui en quarentena s’allunyi de la ubicació establerta, les autoritats seran notificades.
  2. Test de diagnòstic als conductors de vehicles. En diversos indrets del planeta s’estan realitzant diagnòstics mèdics autoservei. En aquests, les autoritats realitzen tests gratuïts de coronavirus en els quals es recullen dades com la temperatura, els símptomes I també la presa de mostres orals per enviar al laboratori i determinar o no la presència d’infecció.
  3. Robots i drons multifunció. Sobre tot en països asiàtics, s’ha optat per l’ús d’aquestes eines per diferents finalitats, com ara dur a terme tasques de desinfecció, repartir aliments a la població, subministrar equipaments als hospitals o detectar casos de febre gràcies a la inserció de càmeres tèrmiques.
  4. Impressió 3D per elaborar equipaments. Degut a l’escassetat en el subministrament sanitari, els experts en impressió tridimensional han habilitat canals de comunicació per poder comunicar-se entre ells.  Així doncs, aquests professionals comparteixen informació sobre el disseny de peces necessàries per elaborar respiradors i posar-los a disposició dels serveis sanitaris.
  5. Atenció telefònica i ús d’apps per evitar el col·lapse sanitari. Per tal d’evitar el col·lapse presencial als hospitals i centres d’atenció primària, les institucions han optat per habilitar línies telefòniques on els pacients poden parlar amb els seus doctors i ser atesos.
    D’altra banda, i amb la fi de descongestionar aquestes línies telefòniques, comunitats autònomes com Madrid o Catalunya han desenvolupat en temps rècord aplicacions mòbils on l’usuari pot realitzar una autoavaluació del seu estat de salut en funció dels símptomes, i rebre instruccions al respecte.

En definitiva, aquestes només són algunes de les eines que durant aquesta primera etapa de la crisi pel CoVid-19 han servit de gran ajuda, tant individual com col·lectiva. I nosaltres ens preguntem, què més pot fer la tecnologia per sorprendre’ns demostrant el seu gran poder en aquestes situacions? Ben aviat segur que tenim noves notícies, i us n’informarem!

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
× Com et podem ajudar? Parlem?