Cada cert temps, un concepte es posa de moda i es converteix en la nova i recorrent obsessió de les marques. Ara, l’empatia és la nova paraula de moda i és el nou element amb què tothom comença a jugar. Tal i com apunta una anàlisi d’AdAge, un directiu del sector, l’empatia s’ha convertit en una paraula de moda en el món del marketing durant el 2017. Els últims moviments publicitaris i els anuncis virals han potenciat més l’empatia en les seves campanyes. De fet, els consumidors busquen una relació cada cop més especial amb les marques i volen que estiguin cada cop més properes a ells. Volen sentir-se propers a les marques i que els entenguin. En definitiva, volen que les marques siguin més empàtiques amb els seus problemes, alegries i, en definitiva, al seu dia dia.

No és sorprenent que les marques hagin detectat aquesta necessitat i, per això, tinguin molta més cura a l’hora de tractar el tema. Cal dir que l’empatia és molt susceptible ja que pretèn connectar directament amb les persones i pot donar resultats excel·lents, però també nefastos.

Un cop les marques es fan amb l’empatia del client, cal mantenir-la però, com l’aconsegueixen? Les marques han de realitzar accions i motivar els clients per generar aquest sentiment. En realitat, un cop arribats a aquest punt, potser la marca ha de començar a pensar com una persona i no tant com una marca. Ha de posar-se al lloc del consumidor per trobar el camí adequat.

Finalment, les marques no han de confiar-se i han d’evitar pensar que l’empatia és una espècie d’element màgic en el que hi cap tot i que tot se solucionarà. Com sol passar, l’empatia és una tendència actualment, però no tardaran en sorgir-ne d’altres.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies