Avui dia les xarxes socials són un element clau i de suma importància per a que qualsevol empresa, sigui gran o petita, pugui ser visible des d’una perspectiva diferent, gràcies a la seva imatge, que pot donar de forma controlada de cara als possibles clients.
Instagram és la xarxa social més recent que permet a les empreses crear-se un perfil i així arribar a un públic objectiu més extens. I sabent que aquesta xarxa social ja supera a Twitter en usuaris actius, no sembla mala idea iniciar-se en el món de la imatge i el postureig per a donar-se a conèixer i impulsar-se com a petita i/o gran empresa.
Les marques i les empreses utilitzen aquesta xarxa social degut a la seva gran unió amb l’audiència i el públic, i gràcies a això els permet de forma més eficient i fàcil crear estratègies de fidelització dels clients al voltant del seu producte o servei. Això pot ser possible gràcies a que actualment Instagram té una repercussió 120 vegades superior a la de Twitter i 58 vegades més que Facebook. De manera que, els usuaris de les tres xarxes socials rebran la informació de l’empresa via Instagram abans que per les altres dues xarxes, degut a la massificació de likes i comparticions d’aquesta primera.
L’avantatge d’aquesta xarxa social, a banda de ser la més visitada, és la importància que dóna a lo visual. La imatge permet a l’empresa donar a conèixer el seu producte i servei de forma directa amb alta qualitat. Això propicia que els clients i possibles clients es fixin més en l’empresa ja que una imatge és més fàcil de recordar que una paraula o frase. A més, l’aplicació és útil des de qualsevol navegador, i el fet que es faci servir a través de telèfons mòbils dóna la possibilitat de publicar informació de manera que arribi al públic de forma immediata, cosa que avui dia és molt important. I poder així interactuar de manera instantània amb els seguidors i qualsevol persona que pugui veure la publicació, ja sigui des del perfil de l’empresa o des de qualsevol altre perfil gràcies a l’eina “compartir”.
Tot i ser Instagram l’aplicació amb més usuaris actius, avui dia les empreses continuen usant més la xarxa social Facebook amb intenció d’arribar a un públic més extens i donar-se a conèixer. No obstant, és una pràctica que poc a poc queda enrere ja que és un fet inequívoc que una imatge val més que mil paraules, i Instagram segueix el refrany al peu de la lletra.
Instagram és una manera important i creixent de donar a conèixer el producte i servei de la marca o empresa, però encara és una xarxa en desenvolupament i que a vegades pot semblar poc estudiada i fiable. No obstant, les xifres no enganyen i en ple 2018 són cada cop més les empreses que decideixen fer-ne ús i crear-se un perfil d’empresa on lo important no és tan sols el que s’explica sinó sobretot el que s’ensenya.
– Què s’ha de tenir en compte a l’hora de crear un perfil d’empresa a Instagram?
És important tenir clar per a què es vol crear un perfil d’aquesta xarxa i valorar què té de diferent de les altres i com pot beneficiar això a la marca. A més, cal saber si l’empresa és prou visual com per a poder destacar entre els milers de perfils que es creen cada dia, ja que algunes en algunes empreses la imatge no és tant important que en d’altres i, en aquest cas, és més convenient continuar potenciant el creixement de l’establiment en xarxes socials com Facebook i Twitter, on la imatge no destaca tant.
Finalment, abans de crear el perfil i un cop fetes les valoracions pertinents, s’ha de tenir clar quina serà l’estratègia de màrqueting que es durà a terme en aquesta xarxa, ja que potser en aquest últim pas ens adonem que Instagram no és compatible amb el que l’empresa vol desenvolupar.
Un cop clares totes les opcions que ofereix la xarxa social més activa actualment, i sabent que és adequada per a l’empresa o marca que necessita potenciar el seu desenvolupament i créixer cap a un públic més extens, fem un resum de les millors eines que té i que ajuden a l’establiment a fer-se un nom entre competidors.
- És la xarxa social més activa, actualment, per sobre de Twitter i Facebook.
- Encara no té tanta competència com en altres xarxes socials.
- Destaca l’eina de localització gràfica, que permet a l’usuari saber on es troba l’empresa amb fotos, i així atreure’l fins a la tenda física.
- Qualsevol navegador és compatible amb l’aplicació, això permet ser més actiu i instantani tant per a l’usuari com per a l’empresa que es vol donar a conèixer.
És clar, doncs, que aquesta xarxa social emergent que potencia l’aspecte visual, pot ser una bona opció a l’hora de donar a conèixer els productes i serveix que ofereix la teva empresa o marca. Comprova que el teu model de negoci encaixa en aquesta filosofia de la imatge, i dóna’t a conèixer a través d’un perfil d’empresa.