Les xarxes socials es renoven contínuament i, cada vegada més, conviden els usuaris a interaccio
nar entre ells. Facebook no s’ha quedat enrere i, ara, permet aplicar reaccions també als comentaris. Des de fa unes setmanes, tant en la versió d’ordinador com a les aplicacions mòbils, els usuaris poden valorar amb més d’una opció els comentaris. No tan sols poden clicar “M’agrada” sinó que també es permeten activar diverses emoticones que expressen alegria, tristesa, enuig o, fins i tot, ràbia.
A partir d’ara, el públic podrà interaccionar molt més als comentaris i donarà molt més joc en aquelles publicacions grupals on hi ha més d’una persona interactuant amb la publicació al mur del Facebook. També potenciarà les pàgines d’humor i memes on els comentaris són tan importants o més que la pròpia publicació.
Les empreses, les primeres beneficiades
La interacció és vital per la comunicació empresarial. D’aquesta manera, les reaccions als comentaris poden ser una bona eina per fer efectiva la comunicació d’una empresa.
Un restaurant, per exemple, podrà saber si els seus plats agraden tan sols mirant quines emoticones posen els seus comensals als comentaris. Així doncs, rebran un feedback directe dels seus clients i podran millorar o potenciar aquelles receptes que no tenen tant d’èxit.
Facebook Stories també arriba a les xarxes
Com hem vist, Facebook potencia la comunicació interaccional. No només ho ha fet amb els comentaris sinó que, a partir d’ara, també ha inclòs “Stories” a la seva aplicació. Des d’aleshores, aquesta nova eina ja la utilitzen altres plataformes com Instagram o Snapchat i, ara, s’ha sumat Facebook a la iniciativa. Els usuaris poden afegir vídeos curts i fotos que es poden compartir amb els amics de Facebook i que desapareixen passades 24 hores. Funciona de la mateixa manera que a les altres aplicacions. Els vídeos i fotos tenen un temps limitat de 20 segons i es poden afegir filtres arrossegant el dit de dalt a baix de la pantalla.
Després d’afegir els filtres, també es poden afegir lletra a la història i, finalment ja podem penjar-la, a la nostra història o enviar-la directament a algú.
Però la novetat de Facebook en aquest cas, és la possibilitat de poder afegir les màscares tan desitjades pels usuaris més interactius amb aquestes eines (què poden considerar-se un pas en la Realitat Virtual), i que varien amb el temps de forma aleatòria per a l’usuari. Així doncs, per fi Facebook ha assolit fer ombra al valor més potent de Snapchat. ¿Qui serà el guanyador final? Estarà en les mans de l’usuari… Tu quina xarxa prefereixes?