fbpx

Al blog d’avui venim a parlar-vos de les 10 tendències que sembla que marcaran el futur del branding del 2020.

Per als neòfits, especificar que el branding correspon a la part de creació i construcció d’una marca, mitjançant aquest procés es confecciona una identitat que serà la responsable d’influir en el seu valor tant per al client, com per a la mateixa empresa.

Cenyint-nos a la teoria, queda clar que el branding requereix certa flexibilitat i capacitat d’adaptació als temps i a les circumstàncies, de fet, aquesta és una de les bases que requereix una bona estratègia de branding, estar al dia i conforme a les tendències.

Així doncs, comencem a nomenar aquestes 10 tendències que sembla que arriben amb força al món del màrqueting aquest pròxim any:

  • Antiblanding:

Moltes marques han renunciat durant temps a elements genuïns de la seva identitat per integrar-se en un conjunt, això es coneix com a blanding. Un exemple clar va ser Zara, que després de molts anys amb un logo bastant simple, i veient que la resta de marques optaven per un disseny semblant, ha decidit canviar el logo i apartar-se del corrent del blanding.

  • De la sostenibilitat a l’eficiència:

No cal dir que ens trobem en uns dies en què la sostenibilitat i l’eficiència s’han convertit en un valor tan important com imprescindible dins la presència d’una marca, tot el que surti d’aquest marc està condemnat al fracàs.

  • Potenciar valors de marca:

Les empreses han d’oferir molt més, donar un valor que els posicioni per damunt de la mateixa marca.

  • El posicionament per sota del relat:

Les marques se centren a proporcionar una experiència a l’usuari i no tant en la venda directa.

  • Sense logo:

Doritos ha deixat de banda el logo, mantenint la paleta de colors i la icona triangular, amb intenció de potenciar la marca d’una manera enginyosa i diferent sense necessitat de nomenar-la.

  • Personalització:

Plataformes com Netflix o Spotify ofereixen llistes que “et podrien interessar”, ho fan analitzant els gustos del consumidor, d’aquesta manera aconsegueixen encaixar amb l’usuari.

  • Aconseguir rellevància:

 

Les marques ja no volen ser “alguna cosa interessant” per a tothom, sinó ser “tot” per a algú.

  • Les marques han de tenir veu:

En definitiva, han de transmetre, dir, connectar, oferir experiències reals i tangibles per al consumidor.

  • Push amb l’advertaiment:

Les marques volen anar més enllà i aconseguir els seus objectius de manera més rellevant, fusionar l’entreteniment amb la publicitat.

A Media Needs ens hem avançat al 2020, posant en practica moltes d’aquestes noves tendències. I a vosaltres, què us ha semblat tot el que ens arriba aquest 2020?

× Com et podem ajudar? Parlem?