Al blog d’avui venim a parlar-vos de les 10 tendències que sembla que marcaran el futur del branding del 2020.

Per als neòfits, especificar que el branding correspon a la part de creació i construcció d’una marca, mitjançant aquest procés es confecciona una identitat que serà la responsable d’influir en el seu valor tant per al client, com per a la mateixa empresa.

Cenyint-nos a la teoria, queda clar que el branding requereix certa flexibilitat i capacitat d’adaptació als temps i a les circumstàncies, de fet, aquesta és una de les bases que requereix una bona estratègia de branding, estar al dia i conforme a les tendències.

Així doncs, comencem a nomenar aquestes 10 tendències que sembla que arriben amb força al món del màrqueting aquest pròxim any:

  • Antiblanding:

Moltes marques han renunciat durant temps a elements genuïns de la seva identitat per integrar-se en un conjunt, això es coneix com a blanding. Un exemple clar va ser Zara, que després de molts anys amb un logo bastant simple, i veient que la resta de marques optaven per un disseny semblant, ha decidit canviar el logo i apartar-se del corrent del blanding.

  • De la sostenibilitat a l’eficiència:

No cal dir que ens trobem en uns dies en què la sostenibilitat i l’eficiència s’han convertit en un valor tan important com imprescindible dins la presència d’una marca, tot el que surti d’aquest marc està condemnat al fracàs.

  • Potenciar valors de marca:

Les empreses han d’oferir molt més, donar un valor que els posicioni per damunt de la mateixa marca.

  • El posicionament per sota del relat:

Les marques se centren a proporcionar una experiència a l’usuari i no tant en la venda directa.

  • Sense logo:

Doritos ha deixat de banda el logo, mantenint la paleta de colors i la icona triangular, amb intenció de potenciar la marca d’una manera enginyosa i diferent sense necessitat de nomenar-la.

  • Personalització:

Plataformes com Netflix o Spotify ofereixen llistes que “et podrien interessar”, ho fan analitzant els gustos del consumidor, d’aquesta manera aconsegueixen encaixar amb l’usuari.

  • Aconseguir rellevància:

 

Les marques ja no volen ser “alguna cosa interessant” per a tothom, sinó ser “tot” per a algú.

  • Les marques han de tenir veu:

En definitiva, han de transmetre, dir, connectar, oferir experiències reals i tangibles per al consumidor.

  • Push amb l’advertaiment:

Les marques volen anar més enllà i aconseguir els seus objectius de manera més rellevant, fusionar l’entreteniment amb la publicitat.

A Media Needs ens hem avançat al 2020, posant en practica moltes d’aquestes noves tendències. I a vosaltres, què us ha semblat tot el que ens arriba aquest 2020?

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies