El Inbound Màrqueting és un terme del que avui en dia tothom ve parlant però, molt poca gent sap amb exactitud a què fa referència aquesta metodologia. Començarem definint per a més endavant aprofundir en els aspectes més rellevants.
Quan parlem de Inbound Màrqueting fem referència a un conjunt de tècniques que el que volen és captar el client a través de diferents accions de màrqueting digital com ara la presència a les xarxes socials, el SEO, el màrqueting de continguts o l’analítica. És conegut com el màrqueting d’atracció i se centra en les persones.
A continuació detallarem les accions del Inbound Màrqueting:
1) Atracció
El que pretenem no és atreure qualsevol tipus de trànsit, pretenem atreure persones per aconseguir leads. El nostre client ideal serà el que coneixem com buyer persona. És important conèixer el nostre buyer persona, entendre’l millor i oferir-li el contingut que està buscant. Les eines més destacades per atraure trànsit dels usuaris correctes són: El blogging, el SEO, la nostra mateixa pàgina web o les xarxes socials en les que tenim presència.
2) Converteix
Un cop ja hem atret als usuaris el que ara necessitem és que aquests es converteixin en leads, per a això haurem de realitzar les accions adequades. Una dels principals interessos que hem de tenir és recollir informació de contacte, almenys un email.
Perquè l’usuari ens brindi aquesta informació tan valorada, hem d’oferir alguna cosa a canvi, això pot ser un llibre electrònic, un vídeo tutorial, és a dir algun tipus de contingut que sigui rellevant per a ell. Alguna de les eines de les que disposem per convertir els visitants en llegeixis són: els formularis, les crides a l’acció o les pàgines d’aterratge.
3) Tancar
Si ja hem atret als visitants i els hem convertit en leads, ho estem fent bé. Però ara ens queda que es converteixin en clients, és a dir tancar el procés, com ara tancar una venda. Per a això podem utilitzar CRM, l’email (newletters) o l’automatització del màrqueting (mitjançant les tècniques del lead scoring i el lead nurturing, a les quals dedicarem un altre article).
4) Deleitar
El fet que ja hàgim aconseguit un lead, tancar una venda, no vol dir que no haguem de oblidar dels usuaris. Hem de mantenir-los “enamorats” en tot moment i que es converteixin en promotors de la nostra empresa o marca. Per a això utilitzarem el monitoratge, cupons de descompte, promocions especials i per descomptat oferint en tot moment nou contingut.
En conclusió el Inbound Màrqueting és el màrqueting centrat en les persones, tracta d’entendre i conèixer l’usuari i ajudar-lo, intentant que passi el major temps possible amb nosaltres.