fbpx

Què és el concepte de “Social Commerce”, com funciona i què hi té a veure Instagram Shopping?

El Social Commerce és una subcategoria del comerç electrònic que utilitza les xarxes socials, el feedback social i les contribucions dels usuaris, per millorar l’experiència de compra online. El fet de poder aprofitar les xarxes socials per augmentar vendes i visibilitat és un objectiu que moltes empreses es plantegen cada vegada més.

No obstant, obtenir avantatge a través dels canals de venda socials és una cosa que moltes empreses encara no han aconseguit. Les xarxes socials com Facebook, Pinterest, YouTube i Twitter han obert un marc de beneficis per potenciar els negocis online amb aquest tipus de comerç. I evidentment, Instagram no anava a ser menys i ha incorporat, en fase beta, un nou “botó de compra”, inserit en les fotos patrocinades, que permet a l’usuari comprar “amb un sol clic”, mitjançant la nova funcionalitat d’Instagram Shopping.

Els avantatges d’introduir el comerç electrònic a les xarxes socials són múltiples:

  • Pot impulsar el volum de tràfic, millorar les taxes de conversió i augmentar el valor mitjà de les comandes.
  • Pot usar-se com a centre primari d’Atenció al Client.
  • Proporciona a les empreses una nova oportunitat per crear ingressos pel contingut dels mitjans socials i així diversificar els canals de compra. Així com fer màrqueting corporatiu o identitat de marca de forma low cost. Es genera “engagement” a llarg termini (compromís o implicació per part del treballador).
  • Es formen reviews dels productes i dels serveis de manera espontània.

És important tenir en compte que les xarxes socials juguen un rol fonamental a l’hora de decidir què comprar i on, i és que cada vegada el comerç electrònic dóna més passos de gegant en contra del comerç clàssic.

Si ets un usuari d’Instagram i resideixes a Espanya, quan obris l’aplicació segurament vegis una història en la qual anuncien l’arribada d’una nova funcionalitat: Instagram Shopping.

És un servei que ja porta diversos mesos de prova a Estats Units, i després d’afirmar que ha tingut un gran èxit, han anat ampliant-la a altres països com Alemanya, Austràlia, Brasil, Canadà, Espanya, França, Itàlia o Regne Unit. Quan les publicacions patrocinades es van posar primer en marxa per als usuaris d’Estats Units, la xarxa social només va permetre que un selecte grup de marques pogués utilitzar els anuncis d’Instagram. Ara, amb el nou format d’anuncis i canvis en la API, Instagram promet a les empreses de totes les grandàries l’oportunitat de promoure els seus missatges, així com també utilitzant l’infraestructura d’anuncis de compra en Facebook. Però aquestes empreses han de complir uns requisits mínims:

  • Tenir un perfil d’empresa.
  • Vendre productes físics al seu web oficial.
  • Integrar un catàleg de productes a Facebook mitjançant Shopify o BigCommerce.
  • Crear un mínim de nou publicacions per activar el botó de compra.
  • Utilitzar l’última versió de l’aplicació.

Què és Instagram Shopping i com funciona?

És una eina dissenyada per Instagram per aquelles empreses que utilitzen la xarxa social. Les companyies podran etiquetar productes en les fotografies que pugin, podent-li posar preu, i de manera molt similar a quan s’etiqueta una pàgina i persona, és a dir, d’una manera pràctica i senzilla.

Quant als usuaris, la utilització d’aquesta eina és bastant senzilla. L’única cosa que caldrà fer és visitar les fotografies d’una tenda afiliada al programa, de manera que quan estiguem veient una on hi ha un producte etiquetat per comprar, ens apareixerà un avís per mostrar el preu. D’aquesta manera, quan un usuari vegi aquesta publicació tindrà la possibilitat de prémer el botó “Comprar” per conèixer més detalls del producte. Es podrà comprar sense sortir d’Instagram.

D’aquesta manera, quan es premi aquest botó, apareixerà en la imatge una etiqueta amb el nom del producte i el seu preu. Si li convenç a l’usuari i vol comprar-ho, ha de prémer sobre l’etiqueta amb el preu per anar a la següent pantalla del procés. Instagram et portarà a la web de la tenda en el seu navegador intern, concretament a la tenda que va publicar la fotografia. En ella podràs procedir a completar la compra, encara que el procés ja dependrà de cadascuna de les webs.
Era d’esperar que tard o d’hora Instagram, s’unís al món del comerç electrònic, ja que és una de les xarxes socials més importants del moment.

A més del nou format d’anuncis, Instagram promet a les marques poder segmentar a la seva audiència basant-se en interessos i dades demogràfiques dels usuaris. La declaració oficial d’Instagram assenyala que aquesta nova característica s’adaptarà solament a les noves funcionalitats d’nstagram.

× Com et podem ajudar? Parlem?