fbpx

Tots coneixem Instagram, l’app porta entre nosaltres 20 anys i la seva popularitat ha anat pujant al mateix ritme que el nombre de seguidors, convertint-se en una de les aplicacions per excel·lència, juntament amb les també coneguts Facebook o Whatsapp. És sabut que les aplicacions van desenvolupant canvis per a millorar l’experiència dels seus usuaris, des de canvis en l’algorisme, disseny, imatge, característiques o  fins i tot en la mateixa propietat. Pel que sembla Instagram es planteja dir adéu als seguidors, vegem si finalment cristal·litza la proposta o es tracta d’una invenció més.

Encara que no hi ha res confirmat, però la possibilitat de que això succeeixi, té a molts dels seus usuaris amb la mosca darrere de l’orella.

La notícia va saltar a través del compte de Twiter de Matt Navara, expert informàtic que va publicar una captura de pantalla en el qual podia apreciar-se el perfil de l’usuari @m_28mh, el qual no incloïa ni el nombre de seguidors ni el de comptes seguits. El motiu d’Instagram seria el de potenciar les publicacions per sobre de la popularitat de l’usuari, que al seu torn contradiu la filosofia de la mateixa app de promoure perfils exclusius per a creadors de contingut.

Aquest experiment és un dels molts que ha realitzat Instagram en els últims mesos, ja vam veure amb anterioritat, simulacions en les quals la plataforma ocultava el número de likes de les publicacions.

Això sens dubte obre un gran debat dins de la comunitat, ja que avui dia són molts els perfils que es lucren del trànsit i interaccions d’aquesta plataforma. I no només això, de quina manera podran comptabilitzar tant els usuaris com les empreses l’abast dels seus perfils? O Com podran les marques distingir quins creadors de contingut són més influents, si no tenen accés a aquestes xifres?

La polèmica està servida… Estem realment enfront de l’adéu als seguidors en Instagram? Facin les seves apostes!

× Com et podem ajudar? Parlem?