Un dels principis fonamentals per fer comunicació i màrketing en l’actualitat és el de fer les coses simples a causa de la preponderància de les xarxes socials. En aquesta direcció es van crear els hashtags: portar qualsevol tipus de conversa entre diferents clients potencials a l’entorn d’Internet. Així, era i és habitual veure en la majoria d’espais publicitaris de qualsevol plataforma un espai reservat a col·locar una etiqueta que relacionés l’anunci amb la seva campanya corresponent.

Ara bé, segueixen sent necessaris els hashtags? En xarxes com ara Twitter continuen tenint un ús perquè ajuden a agrupar temes i a confeccionar utilitats com els trending topics. També segueixen funcionant a Instagram permetent vincular continguts relacionats a través d’una foto però, en canvi, a Facebook no van acabar de cuallar malgrat que la mateixa marca els va potenciar.

Nous estudis com els realitzats per l’empresa iSpot.tv exposen que tot i que les empreses continuen utilitzant massivament eines per transportar els clients de la televisió cap a les pàgines web, cada vedaga s’utilitzen menys els hashtags. Així, mentre el 2014 les xifres d’inversió que anaven amb la intenció de redirigir els usuaris als respectius webs eren de 1.400 milions de dòlars al mes, les últimes dades publicades aquest 2017 expliquen que ja es destinen 3.000 milions de dòlars al mes per aquest tipus d’operacions. Això passa perquè les marques han invertit en la millora dels seus llocs web corporatius i a més els permet redirigir una conversa cap a un lloc que ells controlen completament.

Més que un canvi de moda, l’eliminació del hashtag demostra un canvi intern a nivell de mercat. A dia d’avui, les marques són més hàbils per portar els clients cap on elles volen. Això els ha permès deixar enrere unes campanyes que finalment eren molt complicades, ja que no feien més que potenciar la creació de converses i més converses que escapaven del control de l’empresa.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies