fbpx

El concepte “e-commerce” està a l’ordre del dia.

 

Suposa una tendència que apunta a una continuïtat i projecció ascendent en un futur pròxim, però tens clar que és l’ecommerce?

 

Avui a Media Needs venim a parlar-vos d’aquest concepte i que suposa per al màrqueting i les empreses haver d’adaptar-se a aquesta nova porta de negoci, estigueu atents/es!

 

Si comencem per la definició i a llargs trets, el concepte e-commerce consistiria en la compravenda de productes i serveis mitjançant internet.

 

És important no confondre el concepte amb e-bussines, ja que en el cas de l’e-commerce es tracta d’una transacció de béns i serveis entre compradors i venedors, mentre que el e-bussines fa referència a tot el procés complet que s’ha de dur a terme per gestionar un negoci online.

 

Podríem dir que l’e-commerce es troba dins de l’e-bussines com a un besant, d’entre les que també podem trobar conceptes com:

 

Inbound marketing.

Promocions de ventes.

Gestió del stock.

SEO.

Email màrqueting.

 

Tornant a l’e-commerce podem fer-ne 2 classificacions en funció del perfil comercial i el model de negoci.

 

Segons el perfil comercial:

 

B2B (Business-to-Business): empreses els clients finals de les quals són altres empreses o organitzacions.

 

B2C (Business-to-Consumer): empreses que embenin de manera directa als consumidors finals del producte o servei.

 

C2B (Consumer-to-Business): portals en els quals els consumidors publiquen un producte o servei i les empreses liciten per ells.

 

C2C (Consumer-to-Consumer): empresa que facilita la venda de productes d’uns consumidors a uns altres.

 

Segons el model de negoci:

 

Tenda online amb productes propis. Seria el mateix que entendríem com a “tenda física” però en format online.

 

Dropshipping: Seria a similar a l’anterior, però amb la diferència que el producte no el distribueix “qui el ven”, sinó que la distribució va a compte d’un 3r.

 

E-commerce d’afiliació: En aquest cas, la venda es tanca a través d’una plataforma externa que comissiona per cada venda.

 

Membresía: Es caracteritza per oferir compres recurrents a través de subscripcions setmanals, mensuals…

 

Marketplace: un marketplace és una botiga de botigues. És una web on diferents venedors ofereixen els seus productes d’una o diverses temàtiques.

 

Serveis: Com bé referència el seu nom, es tracta d’un comerç electrònic que en comptes de vendre articles ven serveis, formacions, consultories, mentories, etc.

 

Ara que tenim més clar en què consisteix l’e-commerce, cal dir que si avui dia està a l’alça és perquè te multitud d’avantatges, ja que és una forma d’abaratir costos (local, subministraments, mobiliari…) hi ha més clients, sobretot arran de la pandèmia la majoria de gent aposta per la compra online, a més que no requereix d’horaris, ja que en ser online és accessible per a qualsevol en qualsevol moment.

 

Què en penseu, teniu ganes d’emprendre amb una tenda online?

× Com et podem ajudar? Parlem?