L’empresa americana Nielsen començarà a considerar les dades d’audiència a Yotube al global del share aconseguit pels diferents canals de televisió. La plataforma Hulu és l’altra escollida per complementar els resultats. Amb el canvi d’hàbits de consum dels espectadors i l’arribada de les televisions intel·ligents les plataformes de vídeos d’internet s’han convertit en elements indispensables en el dia a dia de la gent.
La visualització de vídeos a través d’aquestes plataformes suposa als Estats Units un cost més baix que la televisió per cable, de manera que molt espectadors estant canviant els seus hàbits. A l’estat espanyol encara no s’ha posat en marxa aquesta iniciativa per part de les empreses de l’EGM però la seva arribada suposaria l’últim esglaó de modernització del sector de medició d’audiències.
El nou canvi però, només medirà les connexions dels usuaris que accedeixin a aquestes pàgines a través de paquets de pagament. D’aquesta manera, s’obriran les portes a noves competències amb d’altres empreses d’aquest sector com poden ser Netflix o HBO.