Ja ha sortit a la llum de forma oficial Whatsapp Business. Després de diversos mesos de rumors, l’aplicació ja es troba en Google Play Store. Es preveu que el desplegament de la germana de Whatsapp es farà de forma escalonada pels diferents països. Però, què és Whatsapp Business? És una aplicació semblant a Whatsapp però amb funcions enfocades a la gestió empresarial.
Segons la pàgina web oficial de Whatsapp, l’aplicació ha estat creada com una versió que garanteix una major seguretat en les comunicacions i que permet extreure dades i estadístiques per impulsar la relació entre l’oferta i demanda. Està destinada especialment per a petites i mitjanes empreses. Gràcies a aquesta aplicació, les empreses i els negocis poden interactuar amb els seus clients d’una forma senzilla, utilitzant les eines per automatitzar, organitzar i respondre ràpidament als missatges. Per obtenir Whatsapp Business cal seguir uns passos molt senzills: ser una empresa i descarregar l’aplicació gratuïta, que de moment només esta disponible per Android. Seguidament, l’empresa podrà passar a ser un compte verificat una vegada que el número de telèfon del seu compte coincideix amb el de la seva companyia.
Novetats respecte a Whatsapp
Perfil
El primer pas és crear un perfil, però abans de res, Whatsapp i els seus paràmetres de verificació hauran d’atorgar una insígnia d’un compte verificat quan el número de telèfon sigui verificat. Una dada que interessa saber és que Whatsapp només permet registrar un compte en un mateix telèfon mòbil. Per tant només podrem registrar o Whatsapp o Whatsapp Business en el mateix dispositiu a la vegada.
Una vegada dins, la interfície és la mateixa, però canvia quan ens disposem a crear un perfil, on es podrà editar tota la informació d’interès per als clients de l’empresa. Aquí s’afegirà l’adreça física i fins i tot situar-la en el mapa, afegir l’activitat de l’empresa, fins i tot permet escriure un petit text amb una descripció per deixar clar als clients quin és l’objectiu de la companyia.
Fins i tot es podrà indicar l’horari comercial i totes les vies de contacte que l’empresa tindrà disponible per als clients: adreça de correu electrònic, pàgina web, els perfils de les diferents xarxes socials. Tota aquesta informació es troba en forma d’enllaç, que porta als clients directament on volen anar.
Eines de missatgeria
-
Respostes automatitzades
– Missatge de benvinguda
Aquesta novetat permet crear un missatge que s’enviarà de manera automàtica quan un client escriu per primera vegada a l’empresa, o quan el client escriu després de portar més de 14 dies sense comunicar-se amb l’empresa. Aquesta opció permet a les empreses la llibertat de redactar un missatge amb un límit de 200 caràcters i es podran afegir emoticones.
– Missatge d’absència
I no només s’ha incorporat el missatge de benvinguda, també estan els missatges d’absència. Aquesta opció permet crear un missatge automatitzat, també de fins a 200 caràcters, que s’enviaran automàticament a algú que escrigui a la impresa i aquesta no estigui disponible. És a dir, fora de l’horari que s’ha posat en el perfil. Tots dos tipus de missatges només s’enviaran quan el telèfon disposi de connexió a Internet.
– Respostes ràpides
Les respostes ràpides permeten crear una sèrie de missatges, guardar-los i utilitzar-los amb tan sols escriure una paraula. És com una espècie de drecera per no tornar a escriure un missatge que l’empresa envia de manera freqüent i així interactuar d’una manera molt més ràpida. Per exemple, el dia que l’empresa faci un 15% de descompte en totes les compres, enviarà un missatge a cada client que compri. Per exemple: gràcies per comprar en la nostra companyia, avui és el teu dia de sort! Només avui, un descompte del 15% en tots els nostres productes. Amb tan sol escriure “/15%”, Whatsapp Business emplenarà automàticament i text que s’ha preparat abans.
-
Estadístiques de missatges
Una altra de les actualitzacions més importants, respecte a whatsapp, són les estadístiques. Mostra el nombre de missatges enviats, lliurats, rebuts i llegits exitosament.
-
Anuncis
Whatsapp business al principi va sorgir perquè les empreses facilitessin la comunicació. Per exemple, l‘enviament de documentació, bitllets d’avió, reserves o qualsevol altre tipus d’informació. Però, ara, Whatsapp ha actualitzat les polítiques de privadesa i seguretat, obrint-li les portes a la publicitat a través de l’aplicació. Com funcionarà això? Una empresa podrà comprar un espai publicitari a Whatsapp, a través de Facebook, i així podrà enviar publicitat al nostre telèfon mòbil. Això es deu al fet que Facebook podrà compartir el nom de l’empresa i el número de telèfon amb les companyies que contractin amb Facebook. Facebook, per la seva banda, es comprometrà al fet que les comunicacions siguin segures, evitant comportaments perillosos i/o perjudicials.
En utilitzar Whatsapp Business ens adonarem que encara li queda molt camí per recórrer, ja que sembla que estiguem usant Whatsapp, però amb algun afegit, bastant útil per cert. Però igual que la germana major, Whatsapp Business anirà afegint actualitzacions constantment i anirà agafant molt més pes com a eina en el sector empresarial.