Què és el social selling?
El social selling consisteix en utilitzar els mitjans socials per relacionar-se, crear branding, obtenir leads i aconseguir clients. Més que un canal de venda en línia, tracta d’arribar a la ment dels possibles clients de forma indirecta per tal que nosaltres no siguem els que venem sinó ells qui ens compren.
Per tot això, és essencial implementar de forma coordinada estratègies de branding, comunicació i màrqueting de continguts que ens apropin als nostres clients potencials generant contingut rellevant i de qualitat que els hi desperti l’interés de manera permanent.
Encara que les xarxa social més habitual per fer social selling és Linkedin, en podem fer en qualsevol altra. Per exemple, Instagram és adient per fer branding, donat que el seu ús és informal i està enfocada a l’oci. Així, permet mostra la part més humana de les marques i organitzacions. Escollir una o altra plataforma dependrà d’on es localitzi el teu target.
Així, existeixen 7 aspectes bàsics que ens ajudaran a incrementar les nostres vendes a l’hora de passar a l’acció:
- Humanitza la teva marca: mostra el costat més humà, és a dir, els teus valors, la teva responsabilitat social corporativa, etc.
- No vulguis vendre: són els clients qui decideixen què comprar. Així, el màrqueting de continguts ha de ser prioritari. Si oferim als nostres usuaris contingut de valor aquests es fidelitzaran amb la marca.
- Conversa amb els teus consumidors. És important l’activitat que tinguem a les nostres xarxes socials. Conversar amb els nostres usuaris ens ajudarà a generar un vincle consolidat.
- Potència la teva marca personal, ja que és el que diferenciarà de la competència. Realitzar un DAFO personal ajudarà a ressaltar els punts forts davant dels competidors i alhora adonar-nos de les nostres habilitats per tal de corregir-les.
- Crea una estratègia entre empleat i empresa. Les accions de cada persona i el seguiment dels seus objectius sumaran més si estan coordinades per una estratègia i planificació de màrqueting.
- Genera confiança a partir de la conversa, mostrant-te proper i humà.
- Analitza els teus resultats. El nombre de seguidors, abast, engagemenet i número de visites et permetrà avaluar si realment el social selling t’està funcionant.
Necessites millorar la interacció de la teva marca amb els teus clients potencials? A Media Needs t’ajudem a dissenyar i implementar l’estratègia de màrqueting que més s’ajusti a les teves necessitats.