fbpx

En major o menor mesura, totes les empreses estan patint les conseqüències de l’arribada i expansió del coronavirus. Així doncs, cadascuna dins del sector al qual pertanyen han hagut d’enginyar-se-les i engegar iniciatives per donar-se veu i no caure en l’oblit durant aquest temps. Són temps difícils per a tots els empresaris a nivell mundial. Davant d’aquesta tessitura, les marques s’han trobat en un camí amb dues sortides: no invertir en màrqueting digital i fer desaparèixer temporalment la seva reputació online, o bé destinar part del seu temps i inversió en fer créixer la seva presència virtual.
D’aquesta manera, farem un breu repàs de les circumstàncies actuals, i explicarem com s’està reinventant la reputació de les marques durant aquests dies i per què.

En primer lloc, un dels pocs canals que ens ofereix una connectivitat contínua i no presencial és Internet. Ara més que mai la vida continua el seu camí en “format virtual”, ja que mai abans s’havien enregistrat aquests nivells de trànsit online. Segons dades proporcionades per Nokia, el consum d’internet s’ha disparat fins a un 80% només a Europa.

En segon lloc, els experts en comunicació consideren de vital importància que les empreses aportin el seu granet de sorra mostrant el seu suport als usuaris. Diverses empreses decideixen disminuir o cancel·lar la seva inversió en publicitat digital degut a la caiguda massiva d’ingressos de la seva empresa, fet que comporta en molts casos un gran error.

 

Per què? Quan un negoci atura la seva presència online, alhora està deixant un gran buit que pot ser ocupat per la resta de competidors, fet que pot perjudicar molt més el negoci.

En tercer lloc, la necessitat de mostrar empatia i valor humà és una de les altres prioritats que cal considerar. Això s’ha reflectit en l’actuació companyies com Seat, que s’ha dedicat a la fabricació de respiradors, o Naturgy, que ha subministrat gas de forma gratuïta al recinte IFEMA, l’hospital adaptat més gran d’Espanya.

D’altres han decidit jugar amb la imatge corporativa de la seva marca per tal de transmetre valors solidaris i propers. Alguns exemples són Coca-Cola o Audi, les quals han jugat amb els seus logotips per fer referència a les mesures de prevenció contra el CoVid-19.

El CoVid-19 està passant factura a cadascuna de les indústries, petits comerços, famílies i individus. Davant aquest panorama d’incertesa i desconeixement, des de Media Needs us animem a aprofitar la gran presència online dels usuaris per donar-vos a conèixer i donar veu als valors que fomenten el vostre negoci. Contacta’ns i fes-ho realitat!

× Com et podem ajudar? Parlem?