El món del disseny va ser testimoni d’un dels canvis d’imatge més grans dels últims temps quan Mark Zuckerberg va llançar el nou logotip de Facebook: un símbol d’infinit blau de dos tons que representa el nou nom de l’empresa, Meta.
Una de les marques de restaurants més grans dels Estats Units, Papa John’s, també va adoptar un nou logotip, eliminant la seva vora verda i abandonant la paraula “pizza”. Mentrestant, la marca de menjar ràpid Burger King va presentar un logotip minimalista amb una nova tipografia el gener de 2021.
Però, l’evolució del món digital, també ha interferit amb l’evolució del logotip i del disseny?
La inspiració és clau
“El que no ha canviat és que el disseny, en el fons, és només un concepte, una forma de veure les coses o interpretar-les. El que ha canviat és l’èmfasi en trobar un disseny únic” Diuen diferents experts en el sector.
Per tant, la idea darrere d’un disseny és molt important: ha de ser evocador, sorprenent i diferent. En l’actualitat, inspirar un dissenyador és més difícil que en altres èpoques, ja que l’àmbit digital i tecnològic fa que cada dia sigui més difícil sorprendre a la ciutadania. Masses imputs amb massa poc temps, afegeixen alguns experts.
El repte més gran ara és destacar per sobre de la resta i això en molts casos, depèn de l’aplicació i del format.
Elegant, senzill, atrevit
En l’era del digital, les consideracions a l’hora de crear un logotip també han canviat. Hi ha termes nous en el disseny. Entre ells predominen els blanding. Això significa allunyar-se de les tipografies decorades, els esquemes de colors complexos i les formes complexes. En canvi, ara la idea és fer-los més senzills, elegants, però atrevits.
Per exemple, una lletra cursiva es podria canviar a una font normal i un tipus serif podria convertir-se en sans serif, o el contrast de color es pot canviar a sòlid, explica Mira Malhotra de Studio Kohl, una casa de disseny boutique.
Per tant, a Media Needs, apostem per aquests nous dissenys traspassant-los a la imatge dels nostres clients. I evidentment, formar-nos i informar-nos de quines són les tendències actuals i com les podem millorar.
El disseny des de sempre ha estat en constant evolució, i ara més que mai. La vida cada dia és més ràpida i inclús a vegades sembla que la terra giri més de pressa, per aquest motiu és molt important estar al dia amb aquest àmbit.