Qualsevol usuari d’internet ha sentit el concepte de cookies, però la realitat és que en el moment en que una plataforma ens planteja si “les volem acceptar”, la gran majoria ho fem sense plantejar-nos què implica.
Les cookies o galetes són “arxius” que emmagatzemen informació sobre la navegació. Aquests elements resulten essencials a internet i un component molt interessant en el món del màrketing. Gràcies a elles, el sistema pot llegir-les i de manera automàtica mostrar les teves preferències de cerca.
D’aquesta manera, posem que has fet una cerca concreta, per exemple d’una bicicleta. Amb molta probabilitat durant les hores i dies següents, el matiex navegador t’oferirà contingut relacionat, entenent que resulta del teu interès.
En aquest punt, es possible que et preguntis: “Les cookies són perilloses?”
La realitat és que els defensors de les galetes les venen com una eina que facilita i personalitza la navegació, fent-la més afí als gustos de cadascú. Per tant, en aquest punt resultaria beneficiós, però la realitat és que per a la majoria resulten molestes.
En principi, les cookies només poden ser llegides per la mateixa pàgina que les genera. Però existeixen les cookies a tercers, fet que permet que tot i navegar en diferents plataformes el servidor sigui capaç de llegir-les. La manera d’evitar aquesta “lectura de cookies” per part del servidor seria utilitzant la navegació oculta.
Pel que fa la perillositat, dependrà de la pàgina web en la que es trobin. De fet, les cookies poden guardar qualsevol tipus d’informació, fins i tot les contrasenyes. Per tant, si algú pogués accedir al nostre ordinador i als arxius, podria recuperar aquesta informació.
En conclusió, a Media Needs les definim com “un mal necessari” que permeten una personalització total de la navegació, però també són molestes i en certa manera deixem en ma dels programadors informació que en algun moment podria resultar sensible.