fbpx

Un dels motius pels quals moltes empreses ens contacten és per una necessitat d’estar ben posicionats dins la xarxa d’Internet. En un món que cada vegada viu més de la tecnologia, i encara més amb l’auge que s’ha produït a causa de la pandèmia, ser trobats fàcilment als buscadors més populars és una exigència per a molts negocis. D’aquesta manera, com et pot ajudar una agència de comunicació a millorar el teu posicionament?

Aprofundint una mica més en el tema, us volem aportar dades que reflecteixen la importància d’estar ben posicionats a Google.  I és que sabíeu que el lloc web que surt en primer lloc a la cerca de Google rep el 42% dels clics? I que la segona pàgina obté el 5% i la tercera només el 2,5%?

Així doncs, quan parlem de buscadors ens centrem en Google, el cercador per excel·lència dels últims anys. Com potser ja sabreu, Google és un motor de cerca que es regeix per uns paràmetres per tal d’establir l’ordre i posicionament dels diferents llocs web en funció de les paraules cercades.

Endinsant-nos una mica més en el tema, el posicionament Google es divideix en dos tipus d’estratègies que poden complementar-se: el SEO i el SEM.

Per una banda, el SEO es refereix al posicionament orgànic d’un lloc web. Més concretament, és la posició que obté la nostra pàgina web en fer determinades cerques sense inversió econòmica. Explicant-ho amb altres paraules, Google ens col·locarà en una posició o en una altra en una cerca concreta en funció del compliment de diversos paràmetres que estableix. Per exemple, si la nostra pàgina web és més funcional, ràpida i actualitzada, Google ens situarà en una posició més alta que un altre negoci que empri les mateixes paraules a la cerca.

Per l’altra banda, el posicionament SEM és aquell que busca obtenir més visibilitat a través de la realització de campanyes de pagament. És a dir, és una manera que ens permet anunciar el nostre producte o servei a Google.

En aquest sentit, Google té en compte dues coses a l’hora de posicionar les diferents pàgines web. Per una banda hi tenim la inversió que realitzem “apostant” per determinades paraules, aquelles a les que ens interessaria aparèixer quan un usuari fa una cerca. D’aquesta manera, hi haurà paraules que tindran un preu superior a altres en funció de la demanda que hi hagi de paraules en un moment concret. D’altra banda, no només n’hi ha prou amb invertir més o menys diners amb una o més paraules, sinó que Google també valora la optimització de l’anunci i fins a quin punt aquest mostra el que reflecteixen les paraules clau.

És per això que Google és el buscador de referència; la plataforma pretén que els anuncis realitzats siguin òptims i portin a l’usuari al que està buscant amb la mínima cerca possible.

 

En definitiva, com podeu veure, el posicionament SEO i SEM és una de les millors vies per fer visible el teu producte o servei a la xarxa d’Internet i arribar a un públic major i més específic. Des de Media Needs us animem a endinsar-vos en aquest món i digitalitzar el vostre negoci amb nosaltres!

× Com et podem ajudar? Parlem?