Les xarxes socials es reinventen cada dia per oferir cada cop més serveis i funcions que s’adaptin a les necessitats dels usuaris. Aquest últim any, una de les xarxes socials que més ha sorprès als consumidors d’internet i els nous dispositius mòbils ha sigut l’Snapchat, una aplicació que permet compartir fotografies, vídeos i publicacions amb filtres de tot tipus amb els teus amics, i definir exactament amb qui compartir el teu contingut i durant quants segons es podrà veure cada imatge o vídeo.
Aquesta revolucionaria manera de compartir contingut audiovisual de forma lúdica entre amics en el que s’ha convertir en una mena d’aplicació de missatgeria audiovisual, no ha deixat indiferent tampoc a altres xarxes socials. Mentre que Facebook va decidir innovar fa un temps amb contingut en directe, emulant així a l’altra aplicació del moment, Periscope, Instagram ha optat per instaurar una funció molt similar a una de les que ha tingut èxit amb Snapchat: el de ‘Historia’ de cada persona. A Snapchat, les persones poden compartir fotografies i vídeos de tot allò que fan durant un dia, els seus amics podran veure aquestes publicacions durant 24 hores. Després d’aquest període, aquest contingut s’esborrarà. A partir d’aquest 3 d’agost de 2016, Instagram ha sorprès amb una funció idèntica, amb la que la que s’obre una nova manera de consumir el contingut d’aquesta xarxa social, més dinàmica i actual.
Amb més de 400 milions d’usuaris en el món i després d’un gran creixement de popularitat a Espanya i Catalunya en l’últim any, Instagram inaugura així les ‘Instagram Stories’, amb ganes de seguir creixent. Aquesta funció permetrà també que els usuaris que pengin les fotografies escriguin sobre de les imatges amb pinzells i també s’incorporaran filtres i emoticones.