fbpx

Si sou addictes a les sèries segur que heu sentit a parlar de Netflix o, si més no, ja esteu enganxats a alguna de les seves projeccions. Aquesta empresa ha passat d’un mercat molt concret amb productes específics a donar el salt a nivell global i, sobretot, a convetir-se en una amenaça per la gran pantalla. Quin és el seu secret? La gestió i l’anàlisi de dades.

La clau d’utilitzar el big data està en com han utilitzat la informació per compendre el comportament dels seus clientss. Realment, això és el que totes les empreses han de fer per tal d’aconseguir beneficis.

Ara veiem, quines claus cal tenir en compte alhora d’analitzar el nostre públic.

Personalitzar el contingut

Netflix ha optat perquè cadascú tingui un producte totalment diferent. Només al entrar a l’espai web, cal identificar-se amb un nom d’usuari. Cada persona veu el que realment li interessa. A més, també tens un espai on resumeix les pel·lícules o sèries que has vist i, fins i tot, el moment on has aturat la pel·lícula.

Aprofitar les dades per rendibilitzar resultats

Les dades que van analitzar els van permetre saber què mirava la gent i quin eren els seus gustos. Un exemple? La sèrie House of Cards. La sèrie es va presentar de manera diferent en funció dels usuaris i segons els seus gustos.

La regla dels 13 segons

El Big Data també els ha ajudat analitzar el comportament dels usuaris respecte les imatges. L’empresa va estudiar que el nostre cervell capta les imatges en 13 segons i d’aquesta manera han modificat els seus continguts en funció d’aquest temps. Han creat imatges atractives i fàcilment captables en aquest espai de temps ja que si l’usuari no s’interessava per aquell anunci en 13 segons, ja no ho faria si superaven aquest marge de temps.

En definitiva, Netflix és i es convertirà en un mitjà molt potent que pot ser competència directa de la televisió o el cinema. De fet, el secret del seu èxit està en l’estudi exhaustiu del públic i el seu comportament, un exercici que cal que qualsevol empresa fagi abans de llançar-se al món comercial.

× Com et podem ajudar? Parlem?