fbpx

Encara que no arribem a adonar-nos-en, una persona consumeix uns 3.000 impactes publicitaris al dia.

I no és d’estranyar. Avui en dia trobem publicitat a tot arreu. Estem rodejats d’ella. Hi ha publicitat al carrer, a la televisió, a la ràdio i sobretot, hi ha publicitat a Internet i les xarxes socials.

Fins ara, les marques han trobat en les xarxes socials una manera d’arribar a milers d’usuaris. En l’actualitat, tot el món té un compte en almenys una xarxa social i això les marques ho han sabut aprofitar. I ara què? Cada volta més les aplicacions de missatgeria instantània estan guanyant terreny a les xarxes i les marques se n’han adonat. Aquest fet ha provocat que moltes marques hagin canviat les seves prioritats cap a les apps.

És cert que moltes marques ja utilitzaven les funciones de la missatgeria instantània com una via més ràpida i eficaç d’atenció al client. Aquestes Apps permeten que qualsevol persona es pugui posar en contacte amb l’empresa que sigui d’una manera immediata i que l’empresa resolgui els seus dubtes per la via més ràpida.

Sense deixar a banda aquesta funció d’atenció al client, ara algunes de les aplicacions de missatgeria instantània es llancen al món de la publicitat. És el cas de Facebook Messenger. Tot i que començaran a entre publicitat, ja s’ha apuntat que aquesta no serà agressiva sinó que seran anuncis molt segmentats.

La publicitat apareixerà en les conversacions entre dos usuaris però no a tots. Només apareixerà publicitat a aquelles persones que ja hagin mostrat algun cert interès per la marca. És a dir, si la persona ja ha clicat a sobre d’algun anunci de Facebook sobre la marca.

Amb aquesta novetat, Facebok aconsegueix una nova Font d’ingressos per a la que ja és la xarxa social més gran del món. Ara només queda veure com responen els consumidors. Els usuaris d’aquest tipus d’Apps perceben aquest mitjà de comunicació com un instrument més privat i per tant, potser no són tan perceptius a l’hora de rebre la publicitat. Les marques entren a formar part d’un terreny privat on hauran de tindre especial compte per a trobar l’equilibri de la bona publicitat.

 

× Com et podem ajudar? Parlem?