fbpx

Segons una enquesta de Yougov, moltes empreses realitzen la seva pròpia gestió de màrqueting a la xarxa. Està clar que Internet multiplica la difusió dels missatges de les Pimes, però no pel simple fet de sumar la teva organització a la xarxa els resultats seran sempre positius, sobretot si són les mateixes empreses les que duen a terme aquesta tasca. Una bona estratègia de màrqueting online és clau.

1 de cada 3 pimes decideix gestionar el seu màrqueting Online, segons una enquesta de ‘Yougov’ realitzada entre 500 petites i mitges empreses. Entre elles, el 39% també s’ha llançat a l’aventura de crear-se la seva pròpia pàgina web.
Aquesta dada demostra la voluntat de créixer de les Pimes, però un desconeixement absolut del risc que prenen.

La planificació i bona execució d’una estratègia és clau

De la mateixa manera que acudim al mecànic per arreglar el cotxe o cridem a un serraller per arreglar un pany d’una porta, el màrqueting Online ha de ser planificat i executat per un professional en la matèria. Tenir un perfil de Facebook no et converteix en community manager. Moltes empreses poden tenir consciència d’això i encarregar-se de la seva pròpia estratègia Online i 2.0, i possiblement els surti bé. Però aquest resultat no és l’habitual.

És cert que la inversió necessària per executar una estratègia Online és menor que la que es necessita per llançar una campanya en els mitjans convencionals, però llançar-se al món 2.0 sense cap ajuda econòmica o professional pot ser el major error que hagis comès. És com llançar-se a una piscina sense aigua. Les xarxes socials són gratis, però gestionar-les de forma correcta no depèn d’això, i fins i tot pot perjudicar a la teva imatge com a organització.

El màrqueting Online pot aportar molts beneficis

Hi ha molts mecanismes, eines i plataformes que poden millorar substancialment el teu rendiment i beneficis a través del màrqueting Online. En aquest sentit, els empresaris han de confiar en professionals de la comunicació i publicitat per desenvolupar aquesta tasca.

Per això sempre serà necessari que l’agent extern s’impregni de tot el significat i idees del teu negoci, conegui la teva voluntat de cooperar en les estratègies mitjançant promocions interessants per al client i sobretot, la imatge que vols mostrar al món.

En aquest sentit, està bé que moltes organitzacions vulguin prendre les regnes de la situació i intentar sumar-se a Internet a la recerca de millorar. “Renovar-se o morir”, se sol dir. Però no a qualsevol preu, sinó que sempre cal fer-ho amb molta consciència. Si la teva voluntat és la de millorar, no te la juguis. Més val prevenir que guarir, ja que el món 2.0 pot magnificar cadascun dels teus errors. Per això, confia sempre en professionals en la matèria i sortiràs sempre guanyant.

× Com et podem ajudar? Parlem?