fbpx

La tecnologia del vídeo i de l’audiovisual  ja porta molt de temps en un ràpid i positiu creixement. La il·luminació i el so ja no ho són tot, sinó que es complementen amb peces visuals que cada cop adquireixen més força i atracció.

Fa no tants anys, les pantalles als concerts es col·locaven amb l’objectiu que la gent que estava lluny se sentís més propera a l’escenari. Avui dia, el vídeo ja forma part dels espectacles, esdevenint un component enriquidor i atractiu.

S’ha observat que és tant el poder d’aquestes eines que les grans marques ja estan pensant com fer-ne un ús publicitari. Independentment del producte o servei que estiguem venent, el que tots busquem és l’impacte visual directe, fet que s’aconsegueix instantàniament amb aquests mitjans.

Algunes de les novetats més emprades actualment són el mapping, el blending i la holografia.

El mapping fa referència a una projecció sobre una superfície o instal·lació real emprant diferents projectors que generen diferents animacions sobre l’àrea en qüestió. La tecnologia emprada el que fa és detectar els relleus i les profunditats per ajustar el feix de llum i fer l’efecte d’animació 3D.

D’altra banda, el blending és semblant al mapping però aquest permet combinar la força de dues o més projeccions, generant una imatge molt més lluminosa i d’alta definició. Les projeccions es poden col·locar en fila, en columna o creant una matriu.

En últim lloc però no menys important trobem els hologrames. Un holograma és una fotografia feta amb làser i impresa posteriorment en una pel·lícula sensible capaç de crear objectes en relleu de vegades impossibles de diferenciar de la realitat.

 

En conseqüència, és tal la força d’aquests elements visuals que el seu impacte en els cervells de tots els consumidors pot influir directament en les decisions de compra al moment. Fins on arribarem? Arribarà un punt on no caldrà assistir a l’espectacle sinó que podrem presenciar-ho des de la nostra pròpia casa?

× Com et podem ajudar? Parlem?