fbpx

Un dels debats oberts en el sector del màrqueting i la comunicació corporativa és el que gira al voltant de l’email màrquting després de l’aparició de les xarxes socials i la missatgeria instantània. La sensació general és que els usuaris cada vegada destinen més temps a aquests recursos en detriment de les newsletters. Però, realment això és així?

Els moviments de mercat i els últims estudis demostren que la tendència del mail màrqueting torna a anar a l’alça perquè és l’única manera que tenen les marques de controlar les converses tenint en compte que les xarxes socials cada vegada compliquen més aquest seguiment. En la mateixa línia, molts mitjans de comunicació estan començant a crear newsletters per tenir informada la seva audiència i poder establir cert feedback. Els usuaris, contra pronòstic, estan entusiasmats amb aquesta eina i destinen cada vegada més temps fent augmentar el minutatge de les visites.

Un estudi de la companyia Litmus fet sobre milers de milions de mails exposa que des de l’any 2011 s’ha passat dels 10,4 segons d’atenció als 11,1 recollits en les últimes dades de 2016. Aquest canvi suposa un augment del 7% sobre el temps de visita. També han augmentat la qualitat de les publicacions, ja que el nombre d’usuaris que rep una newsletter i directament la borra ha caigut gràcies, en part, als nous suports de lectura que han arribat els últims temps.

El major ús dels dispositius mòbils ha fet que els correus electrònics es llegeixin des del mateix aparell i que per tant sigui una acció que es pugui fer des de qualsevol lloc. Els usuaris estan més atents al gestor de correu del mòbil que no pas al de l’escriptori de l’ordinador. Segons dades dels estudis més recents, la quantitat del total de mails que s’obren des del mòbil ha passat del 20% el 2011 al 55% que es registra en l’actualitat.

× Com et podem ajudar? Parlem?