La marca sueca IKEA ha fet una vegada més ús de l’anomenat Street Marketing.
Aquesta modalitat de marketing va relacionada amb accions específiques que es donen, sobretot, en grans superfícies. L’objectiu de l’Street Marketing no és cap més que aconseguir que un major nombre de persones siguin espectadores d’aquest tipus de comunicació. En aquest cas, l’objecte comunicatiu ha estat el catàleg.
El clàssic i esperat catàleg d’IKEA ha arribat a Croàcia amb una mida superior al normal i d’una manera molt original. Original perquè la seua mida és la real. D’aquesta manera, tot aquell que passi per allà té l’opció de provar els seus productes introduint-s’hi, literalment, en les seves fulles.
Aquesta no és la primera vegada que IKEA fa ús de l’Street Marketing. Aquí a Catalunya ja es va fer amb l’última apertura d’un magatzem a Sabadell. En aquell cas, la campanya de marketing va consistir amb la construcció d’una casa de fusta que es va instaurar al centre de la ciutat. Allà dos empleats van repartir vals de descompte per a poder gastar-los a la nova tenda.
Però l’Street Marketing no acaba al carrer. En l’actualitat les xarxes socials estan molt presents en totes les campanyes de publicitat i permeten que molta més gent se n’assabentin. De fet, l’acció que es va fer a Sabadell va causar un impacte de 240.000 persones a la xarxa en molt poc temps.
D’aquesta forma, IKEA ha anat un pas més enllà de la simple publicació impresa. Ha donat la possibilitat d’entrar dintre de les fulles del seu famós catàleg, així com també de provar els nous mobles de la temporada in situ. Un tipus de comunicació molt visual i que intenta fer partícip a la gent d’aquest tipus de missatge.