La importància de les xarxes socials en la societat d’avui dia és molt gran. Plataformes com Facebook o Twitter són capaces de crear múltiples opinions i modes que s’estenen ràpidament. L’oportunitat de sumar-te a aquestes xarxes és molt gran, ja que et permet una major visibilitat cap als teus clients i crear un ‘feedback’ molt interessant, amb possibilitat d’interactuar amb el teu públic objectiu i crear un vincle amb ells.
Hi ha centenars de xarxes socials disponibles, encara que les més populars per perfils actius són les ja citades Facebook i Twitter. Moltes empreses saben de la seva importància i per això decideixen obrir-se comptes en aquestes plataformes. Però…és aconsellable?
La majoria, agrega a possibles clients i es queda en blanc davant la possibilitat d’escriure 140 caràcters o omplir el seu mur. Molts fan publicacions més personals que d’empresa, i uns altres simplement es dediquen a fer ‘*Spam’. Això, sens dubte, és negatiu per a l’empresa, i moltes vegades es confon el mal ús de les xarxes per desconeixement amb una creença que aquestes plataformes no serveixen. Error molt comú.
Les xarxes són essencials per a una empresa, però només aportaran beneficis si s’utilitzen seguint un pla de comunicació concret, que tingui en compte una imatge corporativa clara, que es dirigeixi al nostre públic objectiu i aconsegueixi un tracte amb els clients enriquidor. Per poder tenir èxit a les xarxes socials es necessita d’una estratègia a la mesura del teu negoci, i per a això, s’ha de comptar amb professionals que entenguin la teva empresa des de dins i que després sàpiguen plasmar tot el sentiment i coneixements de l’organització en la seva comunicació. Fer un bon i eficient ús de les xarxes és una gran tasca en la qual pime i social media han de treballar junts.
La clau està a seguir un pla de comunicació
A Media Needs, creiem en múltiples estratègies per millorar la teva marca entre els usuaris d’Internet. Defensem una comunicació dinàmica, que fomenti la interactivitat amb el client i que enviï missatges interessants per a aquests. Pensem en allò que vol veure un usuari a la seva plataforma social, diferenciant sempre el tipus de publicació que s’ha de fer en les diferents comunitats virtuals.
Una de les estratègies que millor resultat té entre els consumidors és el tracte personalitzat, concret i gairebé immediat. Es tracta d’humanitzar la marca. Que els consumidors puguin preguntar i resoldre els seus dubtes sense necessitat que altres usuaris les hi responguin. Ha de ser la teva empresa la que ha de donar explicacions sobre les coses. Només així aconseguiràs que el teu negoci tingui la imatge que vols.
Beneficis contrastats
La xarxa social que major influència té en els consumidors al moment de realitzar una compra és Facebook. Segons, una enquesta elaborada per Hotwire, un 70% dels enquestats va seguir les recomanacions rebudes mitjançant Facebook, davant un 10% de Twitter i un 6% de YouTube.
En aquest cas però, Twitter té altres funcions, com la de millorar els serveis d’atenció al client i, sobretot, aportar informació a la seva xarxa d’usuaris, a temps real.