fbpx

TikTok és ja la tercera xarxa social més descarregada del món, per darrere de Whatsapp i Facebook i per davant d’Instagram. Però què té aquesta xarxa social per haver passat de captar l’atenció dels més joves a captar la dels negocis també? En aquest blog analitzarem les característiques i funcionament global de TikTok. Potser no t’ho has plantejat, però i si la teva empresa necessita TikTok?

Comencem pel principi. Què és TikTok?

 

TikTok és una aplicació per a dispositius mòbils que permet crear vídeos de curta durada i compartir-los posteriorment. Els vídeos poden durar de 15 a 60 segons, amb la possibilitat d’animar-los amb diferents efectes, filtres, animacions i música.

 

El format de TikTok, de la mateixa manera que Instagram, és sempre vertical i se centra en la visualització de vídeos. Quan reproduïm un vídeo a TikTok tenim quatre icones amb quatre funcions diferents: seguir a l’usuari en qüestió, donar-li “m’agrada”al vídeo, comentar-lo o compartir-lo en altres xarxes socials.

L’app va suposar l’obertura d’una finestra artística i humorística per als adolescents, però a dia d’avui la seva popularitat no es limita només a aquest sector. Per tal de mantenir l’auge, l’aplicació es renova i actualitza de forma constant oferint noves funcions. Alguns exemples són llistes de reproducció musicals gratuïtes, stickers, emoticones, filtres, eines d’edició, etc.

 

Aquesta nova xarxa social va començar complint una funció d’entreteniment, però a dia d’avui el seu èxit a nivell global està fent que s’insereixi en àmbits com el laboral. Molts negocis l’estan introduint dins les seves plataformes socials de referència, que fins ara acostumaven a ser Facebook, Instagram, Twitter, Youtube i/o LinkedIn.

 

El públic objectiu que avarca la xarxa és jove, dels 15 als 25 anys aproximadament. D’aquesta manera, TikTok és una opció a considerar si t’interessa arribar a aquest sector d’edat. Tot i així, si volem introduir TikTok a la nostra estratègia de màrqueting és recomanable combinar-ho amb altres plataformes.

Dins de TikTok hi ha certes eines que podem emprar per créixer. Una de les més famoses són els anomenats challenges o reptes.

  • Els reptes a TikTok han captat l’atenció des dels seus inicis. La seva senzillesa i la possibilitat de crear interacció és un punt fort a considerar dels challenges. Als reptes de TikTok un usuari proposa un desafiament, i encoratja la resta d’usuaris de la xarxa a repetir-lo.

TikTok pot funcionar molt bé si la estratègia comunicativa està definida i ben establerta. No només ens servirà per donar a conèixer a la resta del món la nostra empresa i els seus valors, sinó que podem focalitzar-nos en un producte concret. La personalització a TikTok és un dels seus factors clau, ja que podem arribar a crear una cançó específica per a un producte del que volem fer publicitat i convertir-ho en un “himne” de marca.

TikTok també triomfa perquè és una forma molt realista i honesta d’apropar la marca al mateix client. El fet de veure, per exemple, els treballadors d’una empresa ballant una cançó coneguda pot generar sensacions de tendresa, humor i positivitat, fet que beneficiarà molt la nostra marca.

Finalment, com hem pogut observar, l’evolució de TikTok ha estat tan ràpida com imprevisible. El que al principi semblava un joc de nens ha evolucionat en el punt que ha rebut l’acceptació per part de grups de persones d’altres edats. Això ha captat l’atenció de les marques, que han vist una oportunitat de treure-li suc i esprémer-lo.

Des de MediaNeeds us animem a explorar aquesta novedosa i sorprenent xarxa social.

Què en penseu vosaltres? Serà TikTok la xarxa definitiva per arribar a l’audiència més jove o aviat tindrem una nova app que la desbancarà?

× Com et podem ajudar? Parlem?