La identitat corporativa reflecteix les característiques i els valors que defineixen la personalitat de l’empresa, a través de la representació visual amb la que es pretén posicionar a la ment dels clients.
Tot i que les entitats compten amb aspectes intangibles com la seva missió, visió i filosofia, amb els quals es basen, les entitats necessiten una manifestació física de la marca. És a dir, una tipografia concreta, uns colors corporatius, uns elements gràfics que reforcin la marca, i inclús la pàgina web i el seu disseny. Amb tot aquests factors, podrem crear una homogeneïtat a tota l’organització que resulti fàcilment reconeguda. I per tant, crear una imatge corporativa que es transmeti a l’exterior i que representi fidelment els principis i valors que l’empresa vol difondre.
Tindre una bona identitat corporativa suposa una gran nombre d’avantatges
– Crear un valor agregat per a que els clients captin el millor de nosaltres.
– La identitat corporativa amb tots els seus elements permeten a l’entitat crear valors al voltant de la marca.
– Transmetre professionalitat i serietat.
– Ser una entitat reconeguda fàcilment i recordada pels clients.
– Distingir-se de la competència o d’altres empreses.
– Dotar a l’entitat de notorietat i prestigi.
– Impulsar nous productes i serveis.
– Associar la identitat amb aspectes positius, generant opinió pública favorable.
– Element distintiu per crear promoció de la marca i tot tipus de merchandising.