fbpx

Els colors al màrqueting per al teu negoci

Els colors al màrqueting no són una elecció a l’atzar, per gust o per quedar més bonic. De debò pensaves que era així? Doncs per res, l’elecció dels colors al màrqueting per a una marca o negoci estan estudiats, tenen el seu raonament i busquen una reacció o sentiment en les persones.

Mai t’has preguntat perquè empreses referents del sector de la tecnologia usen majoritàriament tonalitats del color blau? Pensa una mica…HP, Facebook, twitter, Intel Skype. Aquestes empreses amb la utilització d’aquests colors al màrqueting volen transmetre un sentiment de seguretat, confiança i fortalesa

A continuació desgranem cada color un a un perquè així pugueu conèixer que sentiment vol despertar cada marca en vosaltres o bé ho tingueu en compte els colors al màrqueting per al vostre proper negoci.

colors

Vermell: El vermell ens transmet un sentiment d’energia augmenta les pulsacions, pel que ens crea una sensació d’urgència i alerta. Molt utilitzat per a ofertes o liquidacions i per als advertiments com per exemple els senyals de foc o d’stop. A causa de l’alteració de les pulsacions i l’energia també ho associem a la passió i a l’amor.

Taronja: El taronja és un color que trobem entre el vermell i el groc, aquesta combinació ens transmet alegria, confiança i seguretat.

Groc: D’aquest color percebem amabilitat i cordialitat, nos indueix a l’optimisme. Però ull! L’abús d’aquest color pot implicar sensació d’angoixa. Utilitzat per captar l’atenció de les persones i per al sector juvenil i la creativitat.

Verd: Relacionat amb el creixement, el desenvolupament i el que és saludable. Molt utilitzat amb tot allò relacionat amb la naturalesa, allò natural i el medi ambient. També ens transmet una sensació de pau i tranquil·litat, per la qual cosa també utilitzat en tendes per relaxar als clients.

Blau: Com ja hem comentat anteriorment genera confiança, fiabilitat, seguretat i fortalesa, utilitzats per negocis i marques del sector de la tecnologia i la banca. Per la relació que li associem a l’aigua i a l’aire també és molt utilitzat per empreses que volen transmetre puresa i neteja o que tenen a veure amb aquests dos elements que hem esmentat.

Violeta: Quant a les emocions representa la creativitat, la intel·ligència i la saviesa. En Al màrqueting també utilitzat per confortar, i amb freqüència s’usa en productes de bellesa o anti edat.

Blanc: Representa la llum, la bondat, la puresa i la virginitat. S’associa a la perfecció. És el coloreixi referència utilitzat per metges, hospitals o productes que facin referència a la salut.

Negre: Representa l’elegància i el poder. Usat per transmetre serietat, estatus i qualitat.

Queda clar, i així ho podem comprovar amb les grans marques i empreses, que un bon ús dels colors al màrqueting desperten els sentiments que desitgem en els nostres clients o clients potencials, per això és tan important des d’un inici utilitzar-los de la forma correcta. Per tant us aconsellem tenir aquesta guia a mà com a consulta per a qualsevol decisió que hàgiu de prendre sobre aquest tema en les vostres accions de màrqueting.

× Com et podem ajudar? Parlem?