fbpx

Avui, dia 21 de novembre, se celebra el Dia Mundial de la Televisió. Per això, des de Media Needs pensem que és un bon moment per a recordar com aquesta va revolucionar la publicitat.

Certament, per a descobrir les primeres formes de promoció, ens hem de remuntar a l’època antiga quan l’anunci dels productes i serveis als mercats es feia de viva veu. També hem de traslladar-nos a l’època dels esclaus o de les lluites de gladiadors, quan els anuncis van passar a ser en manuscrits de papir. De fet, com hem deixat entreveure, els canvis tecnològics i l’evolució dels mitjans de comunicació han transformat la publicitat:

  • Amb l’invent de la impremta el 1439, es van començar a produir en massa cartells originals per a captar clients.
  • Amb l’era industrial i l’arribada de la premsa al segle XVII, a més a més, els fabricants ja produïen prospectes i targetes comercials.
  • S’observa el mateix fenomen més tard, si ens dirigim cap a principis del segle XX. Amb el desenvolupament de la publicitat radiofònica, les emissores comercials es van convertir en el principal mitjà publicitari per als anunciants.

La televisió revoluciona la publicitat

Igualment, al voltant dels anys quaranta, la televisió va aparèixer en escena i va significar un canvi substancial en els hàbits de la gent, convertint-se en el principal mitjà de promoció. Concretament, fent aquest recorregut històric arran de la celebració del Dia Mundial de la Televisió, ens podem aturar en el primer anunci audiovisual (un vídeo que feia publicitat d’un rellotge Bulova i que durava tan sols deu segons), que es va emetre l’1 de juliol de 1941.

En aquest punt cal remarcar, per un costat, que els anys seixanta i vuitanta es consideren l’època daurada de la publicitat perquè, ja amb grans pressupostos, aquesta va començar a tenir en compte la psicologia i el big data. Això va suposar un canvi de paradigma i l’audiovisual va omplir-ho tot d’imatges, de jingles i d’eslògans. Per l’altre, cal recordar que amb l’auge d’Internet, la televisió es troba en una situació compromesa. El consum de continguts ha canviat amb l’aparició de nous dispositius i plataformes digitals i el temps que dediquem a veure la televisió descendeix.

Tanmateix, res és definitiu ni tampoc estàtic. Per això, l’equip de professionals de Media Needs estem preparats per adaptar-nos als canvis i poder així ajudar-te a treure profit de la publicitat.

Contacta amb nosaltres! T’estem esperant!

× Com et podem ajudar? Parlem?