Si ja t’has iniciat en un ambient laboral, segur que t’interessa continuar llegint.

Qualsevol empresa on els treballadors estan motivats i són valorats obté guanys en productivitat, ja que aquesta no ve donada només pels sistemes de producció i serveis de gestió de l’empresa. Sinó que té una importància notòria un bon ambient laboral i la predisposició dels treballadors que la conformen. A més, l’empresa també ha de poder recompensar-ho.

És per aquest motiu, que tot lloc de treball hauria de comptar amb un grup de persones motivades i contentes amb el seu lloc de treball i el seu dia a dia a l’empresa.

Per aconseguir aquest bon ambient de treball que tota empresa necessita per funcionar amb èxit, podem intentar realitzar els següents consells:

1. Crear un clima de respecte:

És important tenir en compte que amb un ambient d’harmonia entre companys de feina es treballa sense pressions, cosa que implica un millor rendiment. La tolerància ha de ser la clau del respecte, entre treballadors del mateix rang com amb els superiors.

2. Cooperar i no competir:

És necessari tenir en compte que quan es treballa en grup tots tenim un objectiu comú que és el benefici. Per aquest motiu, és important la complicitat i la cohesió, enlloc d’actuar en solitari. D’aquesta manera s’obtindran millors beneficis i tant de forma individual com col·lectiva hi sortiràs guanyant.

3. Fomentar l’autonomia:

Quan un empleat obté una responsabilitat major a l’empresa, automàticament s’implica més ja que busca que les seves idees i accions siguin valorades com a importants per al benefici comú de tots. Amb un treballador que se sent rellevant a l’empresa, el benefici creix.

 4. La família és important:

Un líder a l’empresa ha de tenir en compte que la feina és important, però la família i la vida personal dels seus treballadors ho és més. S’ha de tenir l’opció d’un horari flexible si es necessita i donar opcions per a que l’empleat se senti còmode per no haver de canviar la seva rutina familiar i alhora poder treballar de forma eficient.

 5. Empatia:

Qualsevol company de feina, inclús el líder, pot tenir ocasionalment problemes personals. Se l’ha de comprendre, animar i entendre que la seva eficiència pugui disminuir. Tot i això, s’hi ha de posar solució sense perdre l’empatia.

 6. Espai físic confortable:

Es passen moltes hores durant el dia dins un despatx. Per aquest motiu és important una bona il·luminació i ventilació de l’espai. Així com tenir el lloc de treball net i organitzat ja que són aspectes que sovint no es tenen en compte i poden afectar a l’estat emocional de l’empleat i conseqüentment a la productivitat.

 7. Bon líder:

Un bon líder és aquell que coneix el potencial dels seus treballadors, aquell qui se sap comunicar i expressar-se de forma correcta amb tothom. Un bon líder ha de tenir en compte que és important reconèixer la labor ben feta dels empleats, escoltar-los i tenir en consideració les seves opinions i crítiques constructives. D’aquesta manera el clima serà més òptim per aconseguir beneficis.

 8. Confiança i estimulació:

L’empresa ha de demostrar en tot moment que confia amb els seus treballadors, i fer-los entendre que la seva carrera professional no s’estancarà. És important crear un ambient de creixement personal amb el pas del temps. A més de la recompensa econòmica, l’empleat se sentirà més a gust treballant si sap que amb el temps pot aconseguir més metes professionals i, per exemple, ascendir de càrrec si obté suficients beneficis i fa bé la seva feina.

 

Si s’aconsegueix realitzar aquests consells, l’empresa de ben segur que serà més productiva i obtindrà majors beneficis a curt i, sobretot, a llarg termini.

 

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies