En el blog d’avui venim a parlar-vos del Brànding i de com d’important resulta per a tenir èxit empresarial.
Cal tenir clar que una empresa no és només un logotip o un nom, òbviament una empresa representa molt més, i avui dia gràcies al Brànding som capaços de multiplicar les experiències a partir del producte o servei que l’empresa ofereix.
El Brànding és per tant, una forma de gestionar l’estratègia de marca d’una empresa. Aquest tipus de planificació engloba la creació i gestió dels elements de marca amb intenció de crear percepcions en els consumidors.
Planificació, estructura, gestió i promoció
Segons això, el concepte de brànding treballa la planificació, estructura, gestió i promoció, amb la finalitat d’augmentar la rellevància de la marca al mercat.
Un punt clau del brànding, és que es tracta d’una estratègia a llarg termini, això garanteix que el creixement de la marca sigui orgànic i progressiu i que es mantingui en el temps, sempre i quan l’estratègia estigui ben estructurada i planificada.
Arribats fins a aquest punt, per començar amb el brànding cal tenir en compte els valors afegits els quals volem atribuir a la nostra marca.
Grans empreses com Coca-Cola tenen un bon branding
Grans empreses com Coca-Cola per exemple, van passar de vendre una beguda ensucrada a vendre experiències, aconseguint crear una comunitat fidel a Coca-Cola a la qual no se la posa en dubte i convida a consumir.
Coca-Cola és només un exemple d’èxit, però en podríem trobar molts més. Apple per exemple, es podria definir amb innovació, Converse amb joventut i urbanisme…
Aquesta és la diferència de comprar una beguda qualsevol, a comprar Coca-cola, o comprar un mòbil a comprar un iPhone.
Per tant, un bon brànding marcaria la diferència entre “una empresa” i “l’empresa d’èxit.” I és per això que els professionals del Màrqueting treballem dia a dia per aconseguir contingut i valors de qualitat per a cadascuna de les empreses per les quals treballem.