fbpx

El màrqueting digital cada vegada té més èxit i és que Internet és una eina present en el dia a dia. Quasi el 80% de la població espanyola entre 16 i 74 anys és habitual a la xarxa. Els dispositius mòbils són les eines principals des d’on es realitzen més connexions a internet, segons l’última edició de l’informe “La Societat de la Informació a Espanya”.

La por a internet s’està perdent gràcies a l’ús massiu de les xarxes socials juntament amb les Apps de missatgeria instantània. Això fa que molts comerços apostin per vendre online i augmentar les seves vendes a través d’Internet. Per aquest motiu, són molts negocis que aposten cada vegada més per invertir publicitat online, superant la inversió en mitjans digitals a la inversió en televisió.

Però el món digital està en un procés de canvi constant. És per aquest motiu que un estudi ha recollit les 40 tendències que destacaran aquest 2017, de les quals us en deixem les 10 més importants.

Vídeos verticals: Els dispositius mòbils els utilitzem en format vertical. Això ha fet que cada vegada més empreses apostin per formats audiovisuals de consum vertical. Això millora l’experiència de l’usuari i no ha de fer l’ “esforç” de girar el mòbil. En definitiva, es facilita la usabilitat de l’internauta i és més fàcil retindré al consumidor.

Object based targeting: Aquesta tecnologia neix de l’equip de desenvolupadors de Snapchat. El seu algoritme ajuda a reconèixer el que els seus usuaris publiquen a les seves xarxes socials i, a partir d’aquí, mostra anuncis basats en aquest objecte.

Chatbot: És una manera més d’estar en constant relació amb el client. Amb aquests xats, els usuaris podran parlar amb algú d’atenció al client directament. Igualment, encara s’ha de perfeccionar i i fer que millori la naturalitat de les conversacions i que aquestes s’adaptin a les peticions humanes.

La publicitat a Instagram i Facebook: Mark Zuckerberg, creador de Facebook, vol facilitat a les empreses l’ús de les dues xarxes socials a les seves campanyes socials creant accions de màrqueting combinades i que es retroalimenten positivament entre elles.

Proliferació d’agències especialitzades en anàlisis de dades: el 10% del que s’ha invertit en publicitat digital s’ha gastat en anuncis que ningú veu. Per aquest tipus de frau han començat a sorgir agències especialitzades en anàlisis de dades i companyies de software que bloquegen el tràfic fraudulent, ho detecten i netegen els resultats finals.

Xarxes socials virtuals: Les xarxes socials ja no són novetat en si, però amb l’arribada de la realitat virtual, faran un salt evolutiu molt important a quelcom més semblant a la ciència ficció que a la realitat.

Creació de continguts a temps real: Fins fa poc temps, els continguts que anaven a cada xarxa es decidien amb bastant antelació. Però aquesta pràctica ha quedat desfasada ja que el mon virtual tot és ràpid i efímer. Les novetats a l’entorn digital són notícia al moment de ser publicades i, poc temps després, arriba una altra notícia que és més nova. Per aquest motiu s’ha d’estar en constant revisió dels continguts i adaptant-los al moment.

Intel·ligència artificial sumada a l’automatització de continguts: L’automatització permet facilitat processos de màrqueting, execució de les campanyes, fluxos de treball, administració del temps… Però si a l’equació li sumes la intel·ligència artificial aconseguiràs que la pròpia programació prengui decisions a temps real i millori tots els processos de forma intel·ligent.

SEO App Màrqueting: Aquest concepte globalitza dues estratègies de posicionament El primer, ASO, ens parla de l’optimització perquè una App es posicioni entre els primers resultats a l’hora de buscar una APP. El segon, App Indexing, ens parla de les apps al buscador de Google.

Link Baiting: és una estratègia de posicionament web que es basa en l’obtenció d’enllaços entrants a través del contingut, imposant-se al link Building.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies