Instagram continua sent una de les plataformes clau per a marques, institucions i creadors de contingut, però el 2025 arriba amb canvis significatius. L’algoritme evoluciona, els formats que funcionaven fa un any perden força i les oportunitats per connectar amb l’audiència requereixen una mirada estratègica i àgil. A Media Needs t’expliquem què està canviant  i com aprofitar-ho.

L’algoritme posa el focus en la relació, no en la viralitat

Un dels canvis més destacats és l’orientació de l’algoritme cap a les interaccions reals i recíproques. El 2025, Instagram prioritza els continguts que generen comentaris autèntics, respostes a històries i compartits per damunt de la simple viralitat basada en likes.

Això vol dir que el contingut superficial o extremadament “decoratiu” ja no té tant de pes si no genera conversa o vincle. El focus ara és crear comunitat i mantenir una relació activa amb el públic.

Formats en ascens i formats en declivi

Els reels continuen sent imprescindibles, però amb matisos: ja no és suficient amb seguir una tendència. Instagram valora els reels originals, contextualitzats i coherents amb la marca. A més, els vídeos verticals més curts (entre 7 i 15 segons) amb estructura clara i missatge directe tenen millor rendiment.

En canvi, els posts carrusel amb imatges estàtiques comencen a perdre força si no aporten valor o storytelling. El feed es manté com a aparador, però les interaccions clau es donen a les històries i els missatges directes.

L’ascens del contingut espontani i imperfecte

Una altra tendència clara és la revalorització de l’autenticitat. El contingut massa editat, amb filtres excessius o missatges massa publicitaris, genera desconnexió. En canvi, els vídeos espontanis, el “making of”, els missatges en primera persona tenen molt més impacte. Això obre oportunitats per a marques petites o institucions que no disposen de grans mitjans de producció.

Oportunitats per al 2025: connectar, escoltar, adaptar

Instagram està esdevenint cada vegada més una plataforma de relació i menys d’exhibició. Per això, la gran oportunitat el 2025 és humanitzar la comunicació: posar cares, escoltar la comunitat, respondre preguntes i fer partícips els seguidors del relat de marca.

A més, els continguts educatius i informatius en format breu estan en creixement, especialment si aporten valor ràpid i útil (tutorials, consells, curiositats, etc.).

El 2025, a Instagram guanya qui escolta, qui conversa i qui s’adapta. Les marques i institucions que apostin per una estratègia flexible, propera i relacional tindran més possibilitats de créixer i fidelitzar la seva comunitat.

A Media Needs t’ajudem a llegir el present i a anticipar el futur. Vols revisar la teva estratègia de xarxes? Contacta amb nosaltres i comencem.