fbpx

Del Storytelling al Storydoing.

El màrqueting evoluciona a una velocitat increïble, per això de l’storytelling passem a l’storydoing. El Storytelling és una de les tècniques més utilitzades en el màrqueting de continguts. És un tipus de màrqueting de continguts, que es caracteritza per explicar històries al voltant de la marca i els seus productes per arribar al públic objectiu i despertar-ne els sentiments.

Cada cop busquem un contingut més humanista i és per això que l’storydoing està sent més efectiu que l’storytelling deixant empremta en els consumidors.

Parlem de la seva evolució, l’storydoing referint-nos a fer un pas més: aquí ja no expliquem només una història, sinó que busquem que les persones s’involucrin i que visquin una experiència de marca.

Una de les seves principals diferències es troba en qui són els protagonistes de la història, ja que a la primera qualsevol ho pot ser, però a la segona se centren en l’empresa i els seus clients.

A l’storytelling parlem i la història tracta sobre allò que diem, en canvi a l’storydoing, com diu el seu propi nom, ens centrem en allò que fem. Com diu la dita: valen més els fets que les paraules.

Totes dues són una genial opció per a les marques, tot i que aquesta segona està a l’ordre del dia i ens aporta avantatges que no ens aporta la primera, és important destacar que amb l’Storytelling aconseguim arribar a més públic, ja que normalment l’storydoing se centra en un públic molt directe.

Creant una bona estratègia de continguts, et podràs acostar més tant als teus objectius com al teu públic objectiu.

Són moltes les marques que podem prendre d’exemple de storydoing, entre les quals destaca RedBull i el salt des de l’estratosfera, North Face i la cançó que sonava només els dies de pluja o Ariel i la venda de peces noves que havien estat embrutades i rentades amb aquest producte.

× Com et podem ajudar? Parlem?