fbpx

L’Ascens i Descens de Snapchat: Del Boom al Declivi.

En l’era de la informació i les xarxes socials, l’aplicació Snapchat va irrompre en escena com un fenomen revolucionari. Així doncs, va canviar la forma en què compartim moments i ens comuniquem. No obstant això, la seva trajectòria ha estat una muntanya russa d’èxit i declivi.

En aquest article, a Media Needs explorarem com Snapchat es va convertir en un boom a Espanya i a tot el món. A més, la seva posterior pèrdua de protagonisme i la seva situació actual en diferents països.
El Boom Inicial de Snapchat a Espanya i el Món

En el seu llançament en 2011, Snapchat va introduir la nova idea d’enviar imatges i vídeos efímers, coneguts com a “snaps”. Aquesta característica va ser un imant per al públic jove que buscava una forma ràpida i divertida de compartir moments sense la pressió de mantenir un registre permanent en línia.

Ademés, Snapchat també va popularitzar les “històries”, permetent als usuaris crear seqüències de snaps que desapareixien després de 24 hores. Aquesta funció va ser adoptada per altres plataformes posteriorment. La combinació de missatges efímers i la sensació d’autenticitat va atreure a una gran base d’usuaris i va catapultar a Snapchat al cim de la popularitat.

 

El Declivi Gradual i Canvi de Dinàmica

Mentre que Snapchat guanyava terreny, altres plataformes de xarxes socials van començar a imitar les seves característiques més populars. Diluint la seva singularitat, a casua d’Instagram, que va introduir “Instagram Stories”, una funció gairebé idèntica a les Històries de Snapchat. Això va conduir a una competència directa entre les dues plataformes i va resultar en la pèrdua d’una part de la base d’usuaris de Snapchat.

A més, la interfície de Snapchat, que inicialment era poc intuïtiva per a alguns usuaris més majors, també va limitar el seu abast. A mesura que les preferències del públic van evolucionar, l’aplicació es va enfrontar a dificultats per a mantenir-se rellevant i atractiva per a una audiència cada vegada més diversa.

 

Situació Actual de Snapchat en Diferents Països

Encara que Snapchat ha perdut part del seu protagonisme a Espanya i en alguns mercats clau, encara manté una certa presència a tot el món. els Estats Units, el Regne Unit, el Canadà i Austràlia són alguns dels països on l’aplicació continua sent utilitzada, especialment per usuaris joves.
Així doncs, en aquests països, Snapchat ha trobat un nínxol com a plataforma de missatgeria visual i espai per a l’expressió creativa. Els filtres de realitat augmentada i les lents continuen sent característiques distintives que atreuen als usuaris més joves. A més, alguns influencers i celebritats locals encara utilitzen Snapchat, per a interactuar amb els seus seguidors de manera més personal i informal.

En conclusió, l’ascens i caiguda de Snapchat és un recordatori de la volatilitat de la indústria de les xarxes socials. Encara que va perdre part de la seva prominència a causa de la competència i l’evolució de les preferències dels usuaris, continua sent una plataforma rellevant en uns certs països i entre uns certs grups demogràfics. La seva història ofereix lliçons sobre la importància de la innovació constant, i l’adaptació per a mantenir-se en el cim en un món digital en constant canvi.

× Com et podem ajudar? Parlem?